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Impression de brochures & livrets

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  • Excellente qualité
  • Large choix : de 8 à 64 pages

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Une brochure... très bien ! Mais la reliure est le détail qui fait la différence

Choose the best format for your printed brochures

The right promotional material starts with the right booklet size. Make sure your printed brochures have enough space to showcase the information that matters together with your brand's visuals & identity. Helloprint offers the most popular formats to ensure your campaign success.

Le type de brochures que vous imprimez dépend de l'utilisation que vous en avez

Brochure de présentation

Livret agrafé

Brochure de présentation

Livret agrafé

Lorsque vous souhaitez créer des brochures pour présenter votre entreprise ou un bilan, le livret agrafé est de loin la meilleure option. Intérieur 170g et couverture 300g + pelliculage mat impressionneront vos clients comme vos partenaires.

Livret agrafé

Magazine

Magazine agrafé

Magazine

Magazine agrafé

Envie d'imprimez votre propre magazine ? La meilleure option se trouve dans le livret agrafé au format A4 à l'intérieur 135g brillant et à la couverture de 250g brillante.

Magazine

Menu

Brochure à reliure spirale

Menu

Brochure à reliure spirale

À la recherche d'un menu de bar ou de restaurant ? La reliure spirale vous attend ! Cette reliure est facile à manipuler et vous permet d'obtenir une image élégante. Notre conseil est de choisir un grand format carré avec intérieur 280g brillant. Le plus ? Nos brochures wire-O sont toujours conçues avec une couverture plastique transparente à l'avant et l'arrière; durabilité assurée !

Brochure à spirale métallique

Livre photo

Livre à couverture rigide

Livre photo

Livre à couverture rigide

Les livres photo sont parfaits pour être offerts en cadeau à vos proches, mais ils représentent aussi un cadeau d'entreprise intéressant. Le livre à couverture rigide paysage A4 avec intérieur et extérieur brillants est, selon nous, le meilleur choix que vous puissiez faire.

Livre à couverture rigide

À vos post-its !

Pas toujours facile de comprendre ce qu'est le grammage de votre papier et se rendre compte de ce qu'il donne vraiment en réalité. Pour vous faciliter la tâche nous avons choisi de mesurer l'épaisseur de nos papiers en feuille de post-it ! Pour chaque ligne, prenez une nouvelle feuille et appréciez l'épaisseur de papier que vous imprimez.

135g - Fin

Il est un petit peu plus épais qu'une feuille de post-it et est donc idéal pour des brochures à distribuer en masse.

170g - Medium

À peine plus fin que deux feuilles post-its, ce grammage convient pour les messages professionnels comme pour les salons et événements business.

250g - Standard

Pile entre deux et trois feuilles, ce grammage vous assure que votre message ne soit pas pris à la légère par vos lecteurs !

400g - Épais

Aussi épais de quatre feuilles de post-its, ce papier est celui qu'il vous faut pour une image premium ou deluxe !

En direct du blog.

Helloprint a été lancé avec une seule mission : faire de l'impression en ligne une expérience facile et accessible à tous. Car nous savons que la commande d'impressions n'est pas toujours facile, nous mettons notre expérience à votre service via à notre blog plein d'articles inspirants et de notre chaîne youtube aux vidéos tutos ultra-faciles !

Help the right people discover your printed brochures and remember them!

Today, standing out amongst company competition has become more of a challenge. With new digital tools emerging faster than ever, the ability to reach a broad audience isn’t as simple as setting up shop, and knowing customers will end up in line. Still, this isn’t a reason to be discouraged, because sometimes keeping things simple by using something like printed booklets, can become a well-rounded marketing campaign.

1. Do what you promise: If you want to be a resource to someone, you need to know what you do, and do it well. Ensuring your service accomplishes what its claims is the foundation to good consumer experiences. Remember, if your customers are impressed, chances are they’re recommending your services to their friends, family and colleagues.

2. Brainstorm before designing: What stands out to you when you’re going about your day to day? Keeping this in mind when designing your set of marketing tools like business cards, or when you choose cheap brochure printing is what’ll give your business a boost in the visibility department.

3. Finding places to promote: Consider this, if you want to advertise your new gym with brochure printing, placing them in a ‘all you can eat buffet’ restaurant isn’t really going to get you the best results. Knowing who you’re marketing to is what’ll help pinpoint suitable local outlets to promote your services. This small effort will be more effective since your target customers are likely to pass-by and notice your offers. A small bonus is advertising your ‘one time’ promotions and samples, which will especially emphasise what they stand to gain.

4. Know your brand: Do you remember that feeling of frustration when you had to sift through heaps of information to answer a few simple questions? You can replace that same feeling with ease, by simply explaining what you do in a clear and concise manner. Having some structure to the style and copy of your branded materials, whether that be on your custom flyers, banners or posters will do wonders at events and in daily encounters.

5. Promote on the go: The advantages of visiting events and conferences is generally underestimated by emerging businesses. The abundance of knowledge and market insight is often something that can be gained by just a few hours amongst other experienced professionals. Business events and trade-shows are an easy way to immerse yourself with relevant innovation and gain a new understanding into consumers and market trends. This is the environment to not only expand your network, but put your marketing tools to the test; gaining feedback and some handy business cards.

  • J'ai été très contente de mon livret réalisé par Helloprint tant au point de vue de la qualité du service (ayant eu des difficultés avec mon fichier, l'équipe d'Helloprint, via le chat, a su me guider afin que je fasse les bonnes corrections) que de la qualité de l'impression.

    Larry
  • Ravie de la prestation reçue pour mes brochures : délais respectés et belle qualité. Je réutiliserai bientôt vos services.

    Caroline Cabardos
  • très bonne qualité, bon prix et système simple à utiliser. J'ai suivi les instruction pour et imprimé des brochures qui j'ai mis en page avec swiftpublisher facilement, en exportant en pdf 300dpi. Merci.

    Bonjour Provence

Frequently Asked Questions

How much does it cost to print a booklet?

At Helloprint, we are aiming to offer competitive prices all year long. You can get custom booklets from just £ 14.25 (excl. VAT). However, prices do vary because of factors like: quantities, materials, sizes, accessories and delivery options.

What are the different types of booklets?

- Stapled booklets are made with a method that secures the folded pages with two or more staples, ensuring a sleek finish. Stapled booklet printing will come in handy for businesses that are looking to promote and describe multiple products and services, especially when launching new promotions.
- Bound booklets are glued together with durable materials to provide a clean and professional finish. This option of booklet printing goes that extra step to present customers with informative content with a great look. This way, you’ll print booklets that they won’t be able to throw away; perfect for storing and pulling from a bookshelf.
- Loop stitched brochures are on top when it comes to convenient storying; they have two sturdy looped wires that’ll go ‘hand-in-hand’ with your binders. The variety of paper types will allow you to design compelling brochures that can be easily be stored and referred to at any-time.
- Hardcover books are an impressive way to show-off your portfolio or describe your business’s culture and achievements. Detail your printed book with your personal touch, whether that be your best work, or nostalgic pictures that’ll help both old and new employees remember how far you’ve all come.

How long does it takes to make a booklet?

We offer various turnaround times for our printed brochures. This can range from one day delivery to longer, depending on the details of the booklet and delivery type selected. However, it is usually takes no longer than 5 days.

How do I make a brochure stand out?

Clarity is what you’re after, so don’t rely on standard titles like ‘introduction, ’ ‘background’ and technical phrases. A good alternative is making the list bold and using descriptive titles that will direct the reader to the right information and help them find what they need in a pinch. The aim is to educate and take the reader on a journey; letting them quickly learn about how your services will satisfy their needs. However, just because you may feel it’s important to discuss more technical aspects of your business or a product’s creation doesn’t mean it has to be confusing or hard to imagine. Lastly, any good story provokes a response, so make sure your one ends with a telephone number, email or another easy action the reader can do; meaning they can turn their interest into action.

#helloprinted

Hey ! Nous adorons découvrir les designs de nos clients sur les réseaux sociaux, alors pensez à utiliser le hashtag #helloprinted pour être présenté.

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